вторник, 6 април 2021 г.

Лава кейк с бял шоколад и шамфъстък, поднесен с боровинков сос

Шоколадовото кексче с течен център или лава кейк е дългогодишен мой фаворит сред десертите и не случайно е и една от първите рецепти, която съм споделила в този блог още в далечната (вече) 2015 г..  За толкова години не ми омръзна да го приготвям по традиционната рецепта и за мое собствено учудване до този момент не се бях изкушила да заменя някоя от обичайните съставки, за да получа нещо по-интересно и различно. А знаеш, че имам склонност към експерименти – любимото тирамису, освен по класическата рецепта, съм го приготвяла и във формата на шарлота с разбити на водна баня жълтъци и като бирено тирамису с шамфъстък, класическата торта Захер се появи във формата на петифури, а торта Шварцвалд влезе в бурканчета.  Но, за да не изневеря на себе си, днес вече ти предлагам една изключително успешна вариация на шоколадовото лава кексче – с бял шоколад и шамфъстък. А поднесен с боровинков сос е направо шедьовър.



Необходими продукти за 4 бр.:

45 гр. бял шоколад 

40 гр. масло

30 гр. захар фин кристал

2 яйца

25 гр. брашно

15 гр. смлян шамфъстък

2 ч.л. паста от шамфъстък


За соса от боровинки:

3 с.л. замразени боровинки

1 с.л. захар

1 с.л. лимонов сок

Начин на приготвяне:

Шоколадът и маслото се разтапят на водна баня.

Яйцата и захарта се разбиват докато захарта се разтопи, добавя се брашното и шамфъстъка (и двата вида) и се разбиват до получаване на гладък крем, след което се добавя сместа с разтопените масло и шоколад като се разбърква.

Намазват се с масло и се посипват с брашно три купички за крем брюле и сместа се разпределя поравно. Формичките се оставят във фризера поне за 1 час преди печене.

Сосът от боровинки се приготвя като в малка касерола се смесват продуктите и се варят за 3-4 минути, след което сосът се прецежда през ситна цетка.

Фурната се загрява на 220 градуса С.

Кексчетата се пекат между 10 и 12 мин. 

След като се извадят от фурната, се оставят за 1-2 мин. да се стегнат леко и тогава се обръщат върху чиния. Гарнират се със соса от боровинки и/или сладолед, по желание, и се сервира веднага, докато кексчето е топло и шоколадът във вътрешността течен.

Изключително вкусен, приятен и атрактивен десерт!


4 коментара:

  1. Интересно, защото и аз съм експериментатор, но не ми е хрумвало да направя суфле или лава кейк с бял шоколад. Ето затова са приятелите. Чудесен ти е лава кейка, Таничка. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря, Кате! Преди година може би или повече (когато ресторантите работеха :() опитах нещо подобно и тогава ми се стори доста интересно, после съм забравила, но наскоро ми попадна рецепта на блонди, което си е почти брауни, но с бял шоколад и така се подсетих и за лава кейкчето с бял шоколад, ама и с шамфъстък за по-луксозно :)

    ОтговорИзтриване